Botryggs viktigaste kund är våra hyresgäster. Det är viktigt för oss att skapa trygghet och trivsel för boende i våra fastigheter. Genom att jobba med en kundnära förvaltning och aktivt sammanställa synpunkter från våra hyresgäster arbetar vi för ökad kundnöjdhet. På denna sida kan du som hyresgäst bland annat finna svar på de vanligast förekommande frågorna, göra en felanmälan samt läsa vad våra hyresgäster säger om oss.

  En av de bästa i Sverige på bostadsförvaltning Varje år genomförs Branschindex bostäders undersökning och några av de omdömen som dykt upp hos våra hyresgäster är då: bra, snabba, lyhörda, omsorgsfulla, hyresgästvänliga, generösa, ordning, välskött, tryggt, service, bra bemötande, snabbt åtgärdat, lyssnande, ansvarstagande och varmt bemötande. Detta är något vi är mycket stolta och glada över! Branschindex är en hyresgästundersökning där landets hyresgäster får sätta betyg på sin hyresvärd. För femte året i rad var Botrygg, som vann 2011, nominerad till det prestigefyllda priset Sveriges bästa Bostadsförvaltare. Det är en utmaning att hålla förvaltningskvalitén uppe i takt att företaget växer. Vi genomför ständigt förbättringsarbeten, alltid med kvalitet och långsiktighet i åtanke, och det är väldigt roligt att våra kunder uppskattar det jobb vi gör.

Vad säger våra hyresgäster?
  • Ingela, hyresgäst i Göteborg

    Intervju med Ingela, hyresgäst i Göteborg Ingela Nyth, 67 år Pensionerad sekreterare på Sahlgrenska Sjukhuset, Göteborg. Bor i en av

    Läs mer
  • Birgitta, hyresgäst i Stockholm

    Intervju med Birgitta, hyresgäst i Stockholm Birgitta Ålund, 69 år Pensionär, var tidigare kulturarbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen Kultur. Bor i en

    Läs mer
  • 1